French Essay Phrases Advanced ##HOT##
# How to Use French Essay Phrases Advanced to Write Better Essays
If you are learning French and want to improve your essay writing skills, you need to know some **French essay phrases advanced** that will help you create more sophisticated and coherent arguments. These phrases are not only useful for exams, but also for any kind of formal or academic writing in French.
In this article, we will look at some of the most common and useful French essay phrases advanced that you can use in your essays, as well as some examples of how to use them.
## French Essay Phrases Advanced for Introducing Your Topic
Before you start writing your essay, you need to introduce your topic and provide some background information or context. Here are some phrases that you can use to do that:
- **Le sujet de cet essai est...** (The topic of this essay is...)
- **Dans cet essai, nous allons examiner...** (In this essay, we will examine...)
- **Il s'agit de...** (It is about...)
- **Il convient de se demander...** (It is appropriate to ask oneself...)
- **La question qui se pose est la suivante...** (The question that arises is the following...)
For example:
- Le sujet de cet essai est l'impact des réseaux sociaux sur la société. (The topic of this essay is the impact of social media on society.)
- Dans cet essai, nous allons examiner les avantages et les inconvénients de l'utilisation des réseaux sociaux. (In this essay, we will examine the advantages and disadvantages of using social media.)
- Il s'agit de savoir si les réseaux sociaux sont bénéfiques ou nuisibles pour la communication, l'éducation et la politique. (It is about knowing whether social media are beneficial or harmful for communication, education and politics.)
- Il convient de se demander si les réseaux sociaux favorisent ou entravent le dialogue et le débat démocratique. (It is appropriate to ask oneself whether social media promote or hinder dialogue and democratic debate.)
- La question qui se pose est la suivante: les réseaux sociaux sont-ils un outil de libération ou de manipulation? (The question that arises is the following: are social media a tool of liberation or manipulation?)
## French Essay Phrases Advanced for Developing Your Arguments
Once you have introduced your topic, you need to develop your arguments and support them with evidence and examples. Here are some phrases that you can use to do that:
- **Tout d'abord / Premièrement / En premier lieu...** (First of all / Firstly / In the first place...)
- **Deuxièmement / Ensuite / Par ailleurs...** (Secondly / Then / Moreover...)
- **Troisièmement / Enfin / Pour finir...** (Thirdly / Finally / To finish...)
- **D'une part / D'autre part...** (On one hand / On the other hand...)
- **Par exemple / Par instance / A titre d'exemple...** (For example / For instance / As an example...)
- **En effet / Effectivement / En réalité...** (Indeed / Actually / In reality...)
- **Ainsi / De cette façon / De ce fait...** (Thus / In this way / As a result...)
- **Cela montre que / Cela prouve que / Cela implique que...** (This shows that / This proves that / This implies that...)
For example:
- Tout d'abord, il faut reconnaître que les réseaux sociaux ont des aspects positifs pour la société. (First of all, it must be recognized that social media have positive aspects for society.)
- Deuxièmement, il faut admettre que les réseaux sociaux ont aussi des effets négatifs sur la société. (Secondly, it must be admitted that social media also have negative effects on society.)
- Troisièmement, il faut proposer des solutions pour réduire les risques et maximiser les opportunités des réseaux sociaux. (Thirdly, it must be proposed solutions to reduce the risks and maximize the opportunities of social media.)
- D'une part, les réseaux sociaux permettent de se connecter avec des personnes du monde entier et de partager des informations et des opinions. (On one hand, social media allow to connect with people from all over the world and to share information and opinions.)
- D'autre part, les réseaux sociaux peuvent aussi être utilisés pour diffuser des fausses nouvelles et des discours haineux. (On the other hand, social media can also be used to spread fake news and hate speech.)
- Par exemple, on peut citer le cas de Facebook qui a été accusé d'avoir influencé l'élection présidentielle américaine de 2016 en permettant la propagation de messages trompeurs et partisans. (For example, one can cite the case of Facebook which was accused of having influenced the American presidential election of 2016 by allowing the spread of misleading and partisan messages.)
- En effet, selon une étude du Pew Research Center, 62% des Américains s'informent sur les réseaux sociaux et 23% ont partagé ou commenté un contenu politique sur ces plateformes. (Indeed, according to a study by the Pew Research Center, 62% of Americans get informed on social media and 23% have shared or commented on a political content on these platforms.)
- Ainsi, les réseaux sociaux ont un impact considérable sur la formation de l'opinion publique et sur le processus démocratique. (Thus, social media have a considerable impact on the formation of public opinion and on the democratic process.)
- Cela montre que les réseaux sociaux sont un outil puissant qui peut être utilisé pour le meilleur ou pour le pire. (This shows that social media are a powerful tool that can be used for the best or for the worst.)
## French Essay Phrases Advanced for Concluding Your Essay
After you have developed your arguments, you need to conclude your essay by summarizing your main points and giving your opinion or perspective on the topic. Here are some phrases that you can use to do that:
- **En conclusion / Pour conclure / En somme...** (In conclusion / To conclude / In sum...)
- **En résumé / En bref...** (In summary / In brief...)
- **Pour résumer / Pour simplifier...** (To summarize / To simplify...)
- **A mon avis / Quant à moi / Selon moi...** (In my opinion / As for me / According to me...)
- **Je pense que / Je crois que / Je trouve que...** (I think that / I believe that / I find that...)
- **Je suis d'accord avec / Je suis en désaccord avec...** (I agree with / I disagree with...)
- **Je soutiens que / Je conteste que...** (I maintain that/ I challenge that...)
- **Il faut donc que + subjunctive...** (It is necessary that + subjunctive...)
For example:
- En conclusion, nous avons vu que les réseaux sociaux ont des avantages et des inconvénients pour la société. (In conclusion, we have seen that social media have advantages and disadvantages for society.)
- En résumé, les réseaux sociaux sont à la fois une source d'information et de communication, mais aussi un vecteur de désinformation et de division. (In summary, social media are both a source of information and communication, but also a vector of misinformation and division.)
- Pour résumer, les réseaux sociaux sont un phénomène complexe qui nécessite une analyse critique et une régulation éthique. (To summarize, social media are a complex phenomenon that requires a critical analysis and an ethical regulation.)
- A mon avis, les réseaux sociaux sont un outil utile et enrichissant si on les utilise avec discernement et responsabilité. (In my opinion, social media are a useful and enriching tool if we use them with discernment and responsibility.)
- Je pense que les réseaux sociaux peuvent contribuer au progrès social et à l'éducation citoyenne si on les utilise pour promouvoir le dialogue et le respect. (I think that social media can contribute to social progress and civic education if we use them to promote dialogue and respect.)
- Je suis d'accord avec l'idée que les réseaux sociaux sont un moyen de libération et d'expression pour les individus et les groupes marginalisés ou opprimés. (I agree with the idea that social media are a means of liberation and expression for individuals and groups marginalized or oppressed.)
- Je soutiens que les réseaux sociaux doivent être régulés par des lois et des normes qui garantissent le respect des droits humains et la protection des données personnelles. (I maintain that social media must be regulated by laws and norms
french essay phrases advanced
## French Essay Phrases Advanced for Comparing and Contrasting
Sometimes, you may need to compare and contrast different ideas or perspectives in your essay. Here are some phrases that you can use to do that:
- **À la différence de / Contrairement à / En opposition à...** (Unlike / In contrast to / In opposition to...)
- **De même que / De la même façon que / De la même manière que...** (In the same way as / In the same manner as...)
- **Tandis que / Alors que / Pendant que...** (While / Whereas / As...)
- **D'un côté / D'une part... De l'autre côté / D'autre part...** (On one side / On one hand... On the other side / On the other hand...)
- **Plus que / Moins que / Autant que...** (More than / Less than / As much as...)
- **Ainsi que / Aussi bien que / Non seulement... mais aussi...** (As well as / Just as well as / Not only... but also...)
For example:
- À la différence de Facebook, Twitter limite le nombre de caractères par message. (Unlike Facebook, Twitter limits the number of characters per message.)
- De même que Facebook, Instagram permet de partager des photos et des vidéos. (In the same way as Facebook, Instagram allows to share photos and videos.)
- Tandis que certains utilisent les réseaux sociaux pour s'informer, d'autres les utilisent pour se divertir. (While some use social media to get informed, others use them to have fun.)
- D'un côté, les réseaux sociaux offrent des opportunités de communication et de collaboration. De l'autre côté, ils présentent des risques de surveillance et de manipulation. (On one side, social media offer opportunities for communication and collaboration. On the other side, they present risks of surveillance and manipulation.)
- Plus que les médias traditionnels, les réseaux sociaux donnent la parole aux citoyens ordinaires. (More than traditional media, social media give voice to ordinary citizens.)
- Ainsi que les réseaux sociaux, les blogs sont un moyen d'expression personnelle et collective. (As well as social media, blogs are a means of personal and collective expression.)
## French Essay Phrases Advanced for Expressing Your Opinion or Perspective
Finally, you may want to express your own opinion or perspective on the topic, especially in the conclusion of your essay. Here are some phrases that you can use to do that:
- **À mon sens / À mon point de vue / À ma façon de voir...** (In my sense / In my point of view / In my way of seeing...)
- **Je considère que / Je juge que / Je estime que...** (I consider that / I judge that / I estimate that...)
- **Je suis convaincu(e) que / Je suis persuadé(e) que...** (I am convinced that / I am persuaded that...)
- **Je partage l'opinion de / Je suis du même avis que...** (I share the opinion of / I am of the same opinion as...)
- **Je m'oppose à l'idée de / Je suis en désaccord avec...** (I oppose the idea of/ I disagree with...)
- **Je défends le point de vue de / Je soutiens la position de...** (I defend the point of view of/ I support the position of...)
For example:
- À mon sens, les réseaux sociaux sont un phénomène ambivalent qui a des aspects positifs et négatifs. (In my sense, social media are an ambivalent phenomenon that has positive and negative aspects.)
- Je considère que les réseaux sociaux sont un outil puissant qui peut être utilisé pour le meilleur ou pour le pire. (I consider that social media are a powerful tool that can be used for the best or for the worst.)
- Je suis convaincu(e) que les réseaux sociaux peuvent contribuer au progrès social et à l'éducation citoyenne si on les utilise avec discernement et responsabilité. (I am convinced that social media can contribute to social progress and civic education if we use them with discernment and responsibility.)
- Je partage l'opinion de ceux qui pensent que les réseaux sociaux sont un moyen de libération et d'expression pour les individus et les groupes marginalisés ou opprimés. (I share the opinion of those who think that social media are a means of liberation and expression for individuals and groups marginalized or oppressed.)
- Je m'oppose à l'idée de ceux qui veulent interdire ou censurer les réseaux sociaux au nom de la sécurité ou de la morale. (I oppose the idea of those who want to ban or censor social media in the name of security or morality.)
- Je défends le point de vue de ceux qui demandent une régulation éthique et démocratique des réseaux sociaux qui garantisse le respect des droits humains et la protection des données personnelles. (I defend the point of view of those who ask for an ethical and democratic regulation of social media that guarantees the respect of human rights and the protection of personal data.)
# Conclusion
En conclusion, nous avons vu que les réseaux sociaux sont un phénomène complexe qui a des avantages et des inconvénients pour la société. Ils sont à la fois une source d'information et de communication, mais aussi un vecteur de désinformation et de division. Ils peuvent contribuer au progrès social et à l'éducation citoyenne, mais aussi présenter des risques de surveillance et de manipulation. Ils sont un outil utile et enrichissant si on les utilise avec discernement et responsabilité, mais aussi un outil dangereux si on les utilise sans précaution ni éthique.
À mon avis, les réseaux sociaux sont un moyen de libération et d'expression pour les individus et les groupes marginalisés ou opprimés, mais ils doivent être régulés par des lois et des normes qui garantissent le respect des droits humains et la protection des données personnelles. Je pense que les utilisateurs des réseaux sociaux doivent être conscients des enjeux et des responsabilités qui découlent de leur participation à ces plateformes. Je suis convaincu(e) que les réseaux sociaux peuvent être un facteur de changement positif pour la société si on les utilise pour promouvoir le dialogue et le respect.
(In conclusion, we have seen that social media are a complex phenomenon that have advantages and disadvantages for society. They are both a source of information and communication, but also a vector of misinformation and division. They can contribute to social progress and civic education, but also present risks of surveillance and manipulation. They are a useful and enriching tool if we use them with discernment and responsibility, but also a dangerous tool if we use them without precaution or ethics.
In my opinion, social media are a means of liberation and expression for individuals and groups marginalized or oppressed, but they must be regulated by laws and norms that guarantee the respect of human rights and the protection of personal data. I think that users of social media must be aware of the stakes and responsibilities that result from their participation in these platforms. I am convinced that social media can be a factor of positive change for society if we use them to promote dialogue and respect.) d282676c82
https://www.factoryflaw.com/forum/music-forum/maqbool-in-hindi-torrent-download-top
https://www.poke4you.com/group/mysite-231-group/discussion/bf06cfc5-147a-4c50-acb4-eee6b902da71
https://www.diocesiscancunchetumal.org/group/tulum/discussion/81a95df5-2b50-4b8b-a8e0-b3c89ab657a5